تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد با بازیکنان برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد تورس در لیست نکونام تیلور و همسرش به تهران می‌آیند کامنت ویژه اوسمار برای شهاب زاهدی + عکس آتیلا حجازی، سرپرست جدید استقلال کیست؟ ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی بازیکنان استقلال راضی از جدایی خطیر| بازگشت آرامش به قلب استقلال؟
سرخط خبرها

انگیزه خاص استقلال برای مقابله با شاگردان دقیقی

  • کد خبر: ۱۹۲۱۸۰
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
انگیزه خاص استقلال برای مقابله با شاگردان دقیقی
بازیکنان استقلال برای پاسخ به صحبت‌های سعید دقیقی در برنامه فوتبال برتر با انگیزه خاصی مقابل شمس آذر حاضر خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در شروع فصل کسی تصور نمی‌کرد که شمس آذر تازه وارد بتواند چالشی برای تیم‌های مدعی باشد، ولی بعد از عملکرد فراتر از انتظار شاگردان سعید دقیقی استقلال خوب می‌داند که سه امتیاز بازی امروزش در قزوین تضمین‌شده نیست.

انتظار می‌رفت شمس‌آذر که در ترکیبش بازیکنان شناخته‌شده‌ای ندارد بعد از کسر امتیاز نامزد اصلی سقوط باشد، ولی آن‌ها خیلی زود این شوک را پشت سر گذاشتند و با سه برد خارج از خانه در ۷ بازی خودشان را تا میانه جدول بالا کشیدند.

حمله بدون دفاع فشرده

استقلال که این هفته توانست به صدر جدول برسد امروز میهمان تیمی است که در دو بازی آخرش در خانه تراکتور و فولاد برنده شده و فرم و روحیه خوبی دارد. آن‌ها با این دو برد خودشان را تا رده دهم جدول بالا کشیدند که برای یک تیم تازه‌وارد عملکرد خیلی خوبی است. اگر کسر سه امتیاز از تیم قزوینی نبود، آن‌ها حالا ۱۰ امتیاز داشتند و می‌توانستند بالاتر از گل‌گهر روی سکوی نهم بایستند.

آنچه می‌تواند جذابیت شمس‌آذر را بیشتر کند، تمایل دقیقی به فوتبال هجومی است. معمولاً بودجه پایین بهانه‌ای برای مربیان است که سراغ فوتبال بسته و دفاعی بروند، ولی شمس‌آذر بر خلاف این رویه عمل کرده و توانسته مزد بازی‌های تهاجمی‌اش را هم بگیرد. بعد از سپاهان که ۱۴ گل زده، شمس‌آذر در کنار استقلال، ملوان و تراکتور با ۱۰ گل دومین آمار برتر در این زمینه را دارد و آن‌ها حتی یک گل بیشتراز پرسپولیس زده‌اند.

از طرف دیگر آن‌ها ۹ گل خورده‌اند که متوسط ۱، ۳ گل در هر بازی است. در آخرین بازی این تیم در اهواز فولاد موقعیت‌های خوبی داشت و شمس‌آذر تا حدودی خوش‌شانس بود که با سه امتیاز به خانه برگشت. اگر آن‌ها در بازی امروز هم به خط حمله استقلال فضای زیادی بدهند با حضور مهاجم آماده‌ای مثل مهرداد محمدی سرنوشت خوبی در انتظارشان نخواهد بود. انتخاب رویکرد مناسب برای این بازی شاید جدی‌ترین چالش دوران مربیگری نه چندان طولانی حقیقی باشد. بردن استقلال می‌تواند او را به عنوان پدیده جدید مربیگری لیگ تثبیت کند، ولی بازی پرریسک و شکست سنگین ممکن است ضربه سختی به این تیم جوان بزند.

تهدیدی به نام سرآبادانی 

شمس‌آذر برای گلزنی بیش از همه روی پوریا سرآبادانی حساب می‌کند که با ۴ گل زده فقط یک گل کمتر از رضا اسدی، بهترین گلزن لیگ دارد. هافبک ۲۵ ساله در این فصل نمایش فوق‌العاده‌ای داشته و حضورش در بین کاندیدا‌های آقای گلی غیرمنتظره است. او از ابتدای لیگ یکی از ارکان تیم دقیقی بوده و با گل‌های حساسش از جمله گلی که هفته گذشته به فولاد زد نقش مهمی در کسب امتیازات تیمش داشته.

حسین گودرزی دیگر بازیکن آماده شمس‌آذر است که در ترکیب تیم امید هم نمایش خوبی داشت. گام‌های بلند کمک می‌کند که او به عنوان پیستون چپ در رفت و آمد‌ها فعال باشد. عیسی مرادی، مهاجم فصل قبل سپاهان هم توانسته در شمس‌آذر توانایی‌هایش را نشان بدهد. او برای این تیم دو گل زده و مدافعان استقلال باید مراقب او باشند.

موعد تسویه‌حساب

آنچه می‌تواند حساسیت این بازی را بالا ببرد، مصاحبه اول فصل دقیقی است که مدعی شد استقلال جایی در میان مدعیان قهرمانی ندارد. او در برنامه «فوتبال برتر» گفت: «فکر می‌کنم هم سال گذشته و هم امسال سپاهان از نظر سخت‌افزاری کامل‌ترین تیم ایران است. نفرات سپاهان در هر پست بسیار خوب است. یک تیم پرمهره هستند و به نظرم سال گذشته هم باید قهرمان می‌شدند. پرسپولیس همیشه خوب است و باید برای آقا یحیی به خاطر توانایی‌هایی که در این سال‌ها آن را نشان داده، کف بزنیم. به نظرم این تیم جزو گزینه‌های قهرمانی است، اما بقیه تیم‌ها را خوب ندیدم. استقلال هم تا این لحظه خوب امتیاز گرفته است، اما با احترام به هواداران این تیم، من فوتبال باکیفیتی از این تیم ندیدم.»

معلوم نیست که دقیقی هنوز نظر مشابهی درباره استقلال داشته باشد، ولی قطعاً این جملات به راحتی از خاطر هواداران این تیم نخواهد رفت و آن‌ها انتظار دارند که تیم‌شان با یک برد مقتدرانه جواب سرمربی شمس‌آذر را بدهد. نکونام هم قطعاً برای انگیزه دادن به شاگردانش به حرف‌های دقیقی استناد خواهد کرد.

منبع: ورزش3

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->